Stai drept!

Stai drept! Sunt cuvintele pe care cu sigurantă fiecare persoană le-a auzit în copilărie, adolescentă, poate chiar și mai târziu, la maturitate.  Postura corpului reprezentând un element cu adevărat important în starea generală de bine.

 Dacă doriți să vă îmbunătățiți postura corpului, puteți face din acest lucru, o călătorie placută, lejeră și relaxantă.

O postură corectă vă poate face să arătați înalt, sănătos și încrezător în forțele proprii, indiferent că mergeți pe stradă, stați pe scaun sau în picioare. Un spate drept este necesar să fie menținut drept, indiferent de postura adoptată.

 

 

Stilul de viață modern a tensionat coloana vertebrală atât de mult timp, încât aceasta petrece mai mult timp curbată, încovoiata (cocoșată), încât atunci când încercați să stați drept, disconfortul, durerea imediat apar.

Utilizarea excesiva a telefoanelor, locurile de muncă sedentare cu foarte multe ore petrecute la birou, au făcut din corpul uman un vehicul bolnav, dezechilibrat și îmbătrânit prematur.

 

Activitățile exterioare au ridicat nivelul de absență din corp și minte, astfel încât oamenii nu mai sunt conștienți de cum își angajează corpul atunci când merg pe stradă, când aleargă, când dorm, când conduc  sau când stau pe loc să aștepte autobuzul.

 

Toate aceste momente de neatenție, indiferență și  absență totală se sedimentează în articulații, mușchi, organele interne, coloană vertebrală, minte și inimă. Practic, întreaga ființă are de suferit.

Fiecare persoană își sabotează propriul sine, propria casă, propriul confort.

 

 

 

Când privești o siluetă umană din lateral, ar trebui să privești o singură linie. Din cap până în picioare. Și invers

O postură corectă a corpului presupune un aliniament vertical perfect, echilibrat între trenul superior și trenul inferior:

  •  bărbia paralelă cu solul
  •  umerii uniform (trageți umerii în sus, în jos și apoi în spate). Astfel,  se realizează aliniamentul perfect în zona  umerilor.
  •  Abdomenul activ (peretele abdominal ridicat și tras în interior, spre coloană)
  •  Coloana vertebrală  alungită, neutră (fără flexare/arcuire )
  •  Brațe active pe lângă corp, coatele drepte
  •  Coapsele paralele, genunchii ușor flexați, orientați înainte
  •  Tălpile lipite cu precizie și stabilitate în sol (greutatea corpului distribuită uniform pe ambele picioare)
  •  Umerii, șoldurile, tălpile așezate pe aceeași linie pentru atingerea echilibrului și a aliniamentului perfect

 

Primul beneficiu ce apare odată cu practica Yoga, este conștientizarea.  Iar o postură corectă și sănătoasă constă în a fi conștient de corpul tău. Pentru ca schimbarea să înceapă să fie vizibilă, este necesară practicarea cu prețul de a fi prezent în moment, de a simți cu toată ființa postura respective, pentru atingerea beneficiilor complete.

Integrarea practicii Yoga în viața de zi cu zi, are numeroare  beneficii atât pentru postură, corp, cât și pentru minte

  •   circulația sangvină îmbunătățită  
  •   digestia îmbunătățită 
  •   umeri relaxați 
  •   coloană flexibilă  
  •   articulații puternice 
  •   musculatură tonifiata 
  •  Respirație îmbunătățită
  •  Echilibru sistem muscular + sistem osos
  •  Grăsimea viscerală diminuată (grăsimea de pe organele interne poate fi îndepărtată prin păstrarea peretului abdominal prezent în întreg procesul de respirație, Inspir  extind zonă abdominala, Expir micșorez, comprim)
  •   Prin introducerea corpului în diferite posturi, blocajele energetice localizate la nivelul trupului fizic sub formă de lipsa flexibilității, durere, disconfort, corpul este eliberat , în timp ajungând la o stare generală de echilibru, tonus și armonie

 Unde stresul închide, Yoga deschide! 

  • Andreea Băltățeanu – Instructor Yoga

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button